Ikut Belakang

Friday, October 22, 2010

Merencana Hidup

Alhamdulillah. Sekarang sedang merencanakan kehidupan. Lagi 5 bulan aku akan pindah ke bilik baru. Duduk sorang-sorang. Aku cepat emo, tak boleh duk ramai-ramai nanti semua akan jadi tak kena. Emotype macam aku ni susah. Aku sendiri pun susah nak berkawan dengan orang lain. Orang cakap aku garang. Sebab dorang selalu buat aku marah.

Bayangkanlah, kalau orang tutup pintu bilik kuat sikit pun aku terasa. Kalau orang pecahkan bekas ais aku dalam freezer, ofkos aku emo. Orang tak sidai kain lap sinki/emo. Sinki pulak basah-basah, tak lap selepas guna/emo. Penat-penat aku mop lantai dapur, korang tumpahkan air, kuah, sampah tak lap, tak sapu/emo. Korang guna barang-barang aku tak kemas, tak simpan, tak guna elok-elok lagi aku emo. Basuh pinggan, periuk etc pastu sisa biar dalam sinki tersumbat/emo. Bilik air orang lain tak pernah bersihkan, dinding bilik air tak pernah nak sental, memang aku emo plus-plus. Pernah aku biarkan rumah tak mop, bilik air tak basuh, tahu apa jadi?

Lastnya aku gila sorang-sorang sebab tak tahan. Orang lain ada nak tolong? Tak. No!

Jadinya, aku akan emo dengan semua benda yang tak kena di mata aku. Kalau aku sorang yang jaga rumah, jaga dapur, jaga semuanya korang bayar sewa buat apa? Baik duit sewa bagi kat aku je, biar aku buat semua kerja rumah sekali. Tapi dengan syarat korang jangan nak sepahkannya. Emo tak?

Ye, rencana hidup aku memang telah ditakdirkan begitu dan aku telah rencanakan hidup aku macam tu. Aku bukan cerewet tapi aku tak boleh biarkan semua benda menyerabutkan mata dan deria perasaan yang lain. Mata aku serabut, hati aku yang sakit lagi.
Sesak rasanya tapi perlahan-lahan nanti okaylah. Banyak benda nak kena settle semuanya. Daripada benda yang kecik-kecik sehingga besar-besar.

Tweet : Semoga suami aku nanti tak emo macam aku.

No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?