Ikut Belakang

Monday, November 1, 2010

Dibunuh, Dibuang ke Laut

Pernahkah kau rasai
Sakit di hati
Apabila tersisih
Disisihkan
Sebelum ini diperlukan
Sekarang dijauhkan
Hanya sekadar sandaran
Habis manis sepah dibuang

Pagi-pagi dah emo. Ok, situasinya macam ni. Sekarang aku rasa aku ni macam makhluk yang hanya 'watak pembantu' dalam sebuah filem. Keluar sebagai cameo je. Kalau cameo glemer takpe la jugak tapi cameo yang kalau tak ada cameo atau watak pembantu pun tak kisah, tak penting.

Selama ini dah terjadi la, cuma aku buat tak tahu. Beberapa bulan menggantikan seseorang, aku sebagai pengganti kat tempat tersebut. Setelah berlalu musim tersebut, aku dah tersisih. Ok, keadaannya lebih kurang begini, ada 3 makhluk tengah berborak termasuklah aku dalam kotak tiga penjuru. Aku tanya soalan dekat A, tapi A jawab soalan aku, boleh pandang muka B dan layan B. Aku sebagai C ni yang tanya ni tak wujud. Cuma wujud mengemukakan soalan dan suara aku bagai di awang-awangan sahaja.

Tahu tak bagaimana rasa sakit hati macam tu. Aku diperlukan bila ada masalah berkaitan dengan pc bla bla bla, internet, printer etc. Itu je.
Dah, aku tak mau komen banyak-banyak. Hati dah lara dah.

Tweet : Bukan Pilihan

No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?