Ikut Belakang

Tuesday, November 9, 2010

Otak Lebih Cerdas

Sedar atau tidak, bila masuk mengadap bos, otak aku bekerja lebih keras daripada biasa di waktu-waktu yang tidak mengadap. Walaupun masa mengadap dia, terjadi juga perkara-perkara bengap yang dilakukan oleh aku namun otak aku jadi lebih cerdas tanpa perlu makan kismis setiap hari.

Biasanya bos aku lebih mengamalkan body language. Segala perlakuan dan tabiat amatlah senang dituruti. Sebab bos aku kurang bercakap. Silence is golden atau Silence is a women's garment. Tapi walaupun secara isyarat, aku tetap kena masuk mengadap dan otak mesti ligat.

Purata aku mengadap bos ialah 2 kali sehari paling minima. Semasa mengadap itu definisinya ialah masuk dan bertemu mata dengannya. (Bos aku perempuan). Jadi 2 kali itu hanya mengadap. Yang lain-lain terserempak semasa di luar iaitu di meja aku banyak kali. Dia ulang alik ke ladies etc. Jadi masa terserempak pun aku mesti berotak cerdas supaya sentiasa siap siaga.

Paling maksima masuk mengadap dia ialah sebanyak 5 kali. Jadi sewaktu masuk mengadap, selain daripada menerima arahan, masa itu otak aku ligat merencanakan pelbagai perkara dan plan supaya kelihatan cool dan bagai inilah pekerja paling cemerlang di opis ini.

Otak aku secara otomatis bergerak laju cerdas dan genius aulad. Rekaan ayat dalam kepala otak tak ubah seperti ayat-ayat cinta ketika cinta bertasbih.

Dik Cerdas, Shin Chan

Tweet : Selalunya aku macam Dik Cerdas bila depan bos.

No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?