Ikut Belakang

Tuesday, November 2, 2010

Serupa Tapi Tak Sama

Semalam (jugak) aku konon-konon rajin nak buat pisang goreng sebab dapat pisang 2 sikat daripada A' Amour. Petang konon-konon jugak nak dating. Konon-konon jugak nak bawak goreng pisang la makan waktu dating. Hoh.

Balik tergesa-gesa. Dalam bas sempat tido nyenyak. Naik LRT pulak nyenyak jugak. Sampai destinasi, terus turun menuju ke kedai runcit nak beli tepung. Masa kat opis sebelum balik dah servey kakak/mak orang yang pandai goreng pisang cara-cara nak buat pisang goreng. Dorang kata guna tepung gandum dan tepung beras sikit. Orait!

Menuju ke kedai runcit...

"Akak, tepung beras ada?"
"Ada dik, nengok kat dalam kotak tu"

Ok, ada tepung beras tapi tepung beras pulut. Plastik bungkusannya kaler biru. Aik, mak aku buat kuih pakai tepung beras plastik kaler merah.
Dua buah kedai runcit cari tepung beras plastik kaler merah tapi takde. Then pergi ke kedai satu lagi baru ada tapi nasib baik tinggal sebungkus je memang untuk aku. Hahahaha.
Ok, terus naik umah bancuh tepung, potong pisang dan masak.

Terbaikkk sebab dapat beli tepung beras kaler merah. Tepung beras kaler biru pun tepung beras jugak tapi itu beras pulut. Serupa tapi tak sama.
...
Tapi pisang gorengku lembek sebab
mana ada orang bijak pandai goreng pisang emas.
Pisang emas jadi lembek.

Tweet : Makan la ye pisang goreng, lembek pun lembekla janji habis dan licin...

No comments:

Post a Comment

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?