Ikut Belakang

Wednesday, December 29, 2010

Hari Keluarga Basi

Dari kiri hadiah masa berada kat opis lagi. Kanan dah di display kat tempat kejadian.

Oleh kerana lambat update kejadian hari keluarga, maka ia dah jadi basi. Hadiah yang siap siaga untuk diberikan kepada sesiapa yang bertuah. Nampak tak tv yang menjadi idaman semua kat belakang tu? Tak nampak? tengok betul-betul.

Nampak tak yang kanan sekali baju warna coklat serupa batang pokok di Woods Resort, Ulu Yam tu? Jangan konfius. Itu ialah orang, jangan sangka ia sejenis pokok ye. Seorang pembantu setia berlari-lari kencang semasa hari kejadian. Juga nampak sibuk dengan selotep yang dibuat gelang (senang kerja) -jakun. Juga kat dalam beg tu menyimpan semua peralatan. Ada pisau, gunting, marker, pen dan sebagainya. Dua orang gadis cantik tu pembantu juga. Yosh!

Ha, ini permainan kanak-kanak tak mencabar langsung. "Cartoon Character". Buat aksi kartun yang disuruh secara cepat jangan silap. Yang nombor 1 tu anak bos aku.


Ini permainan orang tua. Nampak tak batang pokok main game? Haha. Itu namanya "Sepit Guli kat Chopstik". Aku terer, tak jatuh guli tu. Disebabkan selalu makan guna chopstick jadi takde masalah uols!-ayat gedik jangan muntah.

Tapi kalah jugak. Aku main secara jujur takde tipu tapi grup lain siap pegang guli sampai ke baldi. Ada jugak yang bukan sepit guli tapi letak atas chopstik macam "orang pegang stretcher". Apa pulak benda alah tu, tak paham la. Haha.

Satu lagi game "Baju Besar", main dua orang. Masuk baju secara berdua, lubang kepala dua orang. Lari ke garisan depan, tanggal baju dan pakai balik. Gila tak fair main tipu semua. Aku ngan member punyala tanggalkan betul-betul, pakai betul-betul complete tapi orang lain masuk kepala je tangan tak masuk, terus lari dan dapat nombor. Emo betul.

Terjerit-jerit aku "Yey nombor dua, nombor dua". Pengadil Tak Adil cakap "Ah, takde, takde korang last". Bengong. Ooo, main kasar ye. Aku terus cakap "Main tipu bolehla. Dari main guli tadi dah tipu. Tak fairrr!!!". Sampaikan game master tu terkejut aku jerit macam tu. Dia pujuk-pujuk. Tapi aku dah emo, "Ah, dah dah dahhh!!!". Haha. Emo. Emo. Macam budak tadika. Emo weh kalau orang main tak adil kan.

Dah majuk, aku tak masuk game lagi. Pergi mamp. Hahaha. EMO.


Ini aku tengok je dorang main. "Garisan Terpanjang", buat garisan guna apa sahaja barang yang ada pada badan sahaja. Disebabkan ramai yang tak jujur, tali/barang kat badan penyokong pun diambilnya. Nampak tak kenapa aku emo?

Grup ni bersungguh-sungguh main. Tiga-tiga ni baring. Tapi dapat nombor 2 je. Tanggal baju sebab nak sambung dengan garisan tu.

Well, walaupun tak main/menang game banyak tapi dapat hamper paling best kan. Sempat lagi nak buat ucapan. Haha. Nampak tak hamper tu. Tak nampak? Takpe, roll ke bawah...
.
.
.

Tadaaa...

Ini yang mahal sebenarnya. Ferrero Rocher.

Tweet : Sungguh tak adil. Sampai hari ni tak puas hati dengan corak permainan mereka. Emo.

2 comments:

  1. yang tak pakai baju tu dia tutup ketiak dak..?hehe

    ReplyDelete
  2. takkkk........
    hahaha
    dia kata takpe dia bukak baju sebab badan dia putih

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?