Ikut Belakang

Tuesday, December 14, 2010

Penipuan Yang Tidak Benar

Aku sedang emo.

Situasi:-
Seorang hamba Allah di dunia yang fana ini memang agak terkenal (tapi takde la femes emes sangat) yang pretend (pura-pura) sakit/demam/selsema. Masalahnya, dia selalu melakukan aktiviti kepura-puraan.
Contoh:-
Selalu 'sniff-sniff' hidung bak orang yang kena selsema. Seperti air hingus tersebut mahu keluar, sudah di hujung-hujung. Macam hidung tersumbat.
Jadinya, dia selalu sniff, srot-srot hidung dia walhal suara tak sengau pun seperti orang yang benar-benar selsema. Kalau macam tu aku pun berbakat nak sniff-sniff. Aku pun boleh kalau setakat nak buat sniff-sniff dan srot-srot.


Kepala aku senak. Kepala aku tensen. Aku stress. Aku emo. Aku tak tahan dengan penipuan dia yang dibuat-buat. Penipuan dia yang tidak benar sebab aku tahu dia bukan selsema. Aku tahu. Aku tahu sebab dia tak pernah nak makan ubat. Kalau benar dia selsema, kenapa dia tak buang hingus? Kenapa dia tak hembus hingus tu? Kenapa? Dan kenapa sebelum ini pun kau tipu jugak cakap kau sakit/demam/sakit kepala? Kenapa?


Tweet : Cukuplah, aku dah menyampah sebab kau selalu menipu. Aku tak kisah kalau kau betul-betul selsema tapi jangan nak tipu.

5 comments:

  1. hai heidi shafiq. ya, sabar sikit saja. haha. :P

    ReplyDelete
  2. Salam eLL, entah-entah meminta dikasihani tak, kalau tidak suruh diambil berat, suruh tanya tanya sakit atau ___________? sebab orang yang selalu sniff atau srot ni entah-entah macam Kate Moss? Prasangka atau ??? Salam manis manis madu.

    ReplyDelete
  3. dia elergik kot.i ada kawan juga yang selalu buat srot-srot tapi dia lawa.dia takdemam pu.

    ReplyDelete
  4. @bintangjauh/sis ratna : yela kot, nak minta perhatian, tapi tak larat nak layan dia.

    @pembaris : tak lah. kita tau dia tak elergik. kawan kita ni biasa je, mak orang da.

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?