Ikut Belakang

Monday, December 27, 2010

Rokok

Sabtu lepas, aku pergi beli air 100+ dekat 7e. Ada sorang mamat ni cakap kat akak kaunter tu nak rokok Malboro. Then akak tu bagi kat dia.

"Kak, nak kaki".
"Hah? Kaki ape?"
"Ni ha, tak nak baby, nak kaki".

Aku ambik turn bayar. Aku cakap kat akak tu. "Ingatkan tak nak langsung beli rokok, rupanya nak tukar gambar je".

Akak tu cakap ramai yang nak tukar, nak gambar yang selesa di pandang setiap kali nak merokok. Ada yang nak gambar pre-matured baby, ada yang nak gambar kaki gangren dan sebagainya lagi.

Ada kawan aku, dia siap tukar kotak kepada kotak rokok yang lama dulu.

Tweet : Aku bebas rokok dan asap. Tapi memang nak termuntah tengok gambar-gambar dekat kotak tersebut.

2 comments:

  1. Budak umah zaman univ tu cakap bila mintak lesen dari mak dia, mak dia balas "isap rokok yang mahal punya."

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?