Ikut Belakang

Friday, April 22, 2011

Pagi Yang Gelap Hari Nak Hujan - Bukan Khurafat

Kemain panjang tajuk di Hari Jumaat Yang Mulia ini.

Nak citer pasal hujan. Bukan Noh Hujan dengan Miznina.

Orang tua-tua kata kalau hari nak hujan, tengok langit mendung ke tak. Tapi tak jugak. Kalau mendung je, Tuhan tak nak turunkan hujan time tu pun tak jadi hujan kan.

Orang tua-tua kata kalau hari nak hujan, kita akan rasa panas, berpeluh. Duduk tak kena, berjalan tak kena dan sebagainya. Try perati, rasa panas berpeluh padahal tengah malam masa tengah tengok tv, haaa... Esoknya nak hujan la tu. Tunggu la pukul 2 atau 3 pagi, turunla hujan. Insya Allah.

Orang tua-tua kata, harapkan panas hingga ke petang tapi hujan di tengah hari tu macamana pulak?
Macam ni...

Ikut kebiasaan, kalau pagi-pagi punggung kita rasa gatal-gatal dan kita pun dok tergaru-garu, terkeruk-keruk maknanya akan tibalah hujan sama ada tengah hari, petang dan bila-bila waktu pada hari tersebut. Insya Allah. Aku bukan ahli ramalan kaji cuaca atau apa-apa. Tapi Tuhan kan bagi kita cara...

Bak kata Maher Zain, show me the wayyy, show me the wayyy...
"Gatal punggung ah, nak ujan la ni"

Try la nujum pak belalang. LOL

4 comments:

  1. dem~~baru lepas garu bont*t~~

    abis ah hujan jap lagi~haha~~

    ReplyDelete
  2. @Bujal X

    Betulll. Garu lagi. Makin kuat garu makin lebat, silap-silap petir guruh berdentummm

    ReplyDelete
  3. Uncle kalau gatal bontot selalunya mintak tolong untie garu kan...

    OK... jangan bayang kan....

    ReplyDelete
  4. @uncle gedek

    errr, terbaikkk. nanti hujan lebat ribut taufan la.

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?