Ikut Belakang

Wednesday, April 20, 2011

Salah Faham

Hai Blog Busuk.

Selalunya, apabila aku dengar sesuatu cerita, lagu atau apa sahaja peristiwa yang berlaku mestilah aku first sekali blur. Sebab dengar sekali pintas je. Macam juga baca, apabila heading kecik-kecik, imbas sekali terus "pukul" lain.

Semalam dalam berita heading "Geng Jogang tumpas di Negeri Sembilan" lebih kurang la ayat. Aku baca Geng Jongang. Oh sudahlah macam Halimah pastu jahat pulak tu.

Heading "Edar Ketamin, wanita India digantung sampai mati". Aku baca "Edar Ketam, bla bla bla digantung sampai mati". "Apesal bisnes ketam pun kena dakwa gak".

Woahhh. Salah satu contoh yang salah lagi terbaik;

"Lebih tua dari ku, harap sabar menunggu" - Pagi Yang Gelap, Hujan.

Aku nyanyi;

"Lebih kuah dari sudu la la la" - Masa tu aku cebik bebudak yang nyanyi lagu Pagi Yang Gelap Hari Nak Hujan. Pada aku, lirik dia merepek meraban.

Padahal aku salah faham lirik. Masa keja kat KL baru aku tahu aku salah nyanyi. Aku diketawakan.

Tweet : Jangan Salah Lirik.

4 comments:

  1. Tadi baca tajok entry ni 'Kalah Pahang'

    Cheh... teringat bola la pulak...

    ReplyDelete
  2. @uncle gedek
    Alamak. Orang Pahang ni nak balik Pahang cuti Hari Buruh

    ReplyDelete
  3. @brutal solo
    Paksik Ah Seng selalu tersilap ke?

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?