Ikut Belakang

Friday, August 12, 2011

Hosmet Puaka

Tam rasa la Miera Liyana rasa tercabar dengan Tam.
Bayangkan, kalau Tam basuh baju, dia basuh baju. 
Bila Tam dalam bilik, dia takkanlah nak ikut Tam masuk bilik jugak.
Tam mana ada buat-buat rajin. Tam pemalas je.

Tapi selalunya apabila Tam tiada kat rumah, boleh pulak Miera Liyana jadi pemalas jugak.
Lantai tak mop, sampah tak buang.
Semua tak buat. Asik mengumpat je puasa-puasa ni.
Kalau Tam ada, buat-buat rajin pulak dia.

Kalau Tam tak ada sekejap je pergi berak, maunya lepas tu Tam tengok dia dah bergayut.
Bila dia nampak Tam, dia letak telefon.
Apa nak malu? Nak bergayut dengan pakwe sendiri pun malu-malu ke.
Tam mana ada tunjuk rajin.

Kenapa Miera Liyana nak tunjuk rajin depan Tam pula?
Tam mana ada saja rajin-rajin. 
Kalau Tam tengok tv, dia pun sama jugak buat-buat tengok tv.
Menyampah Tam. Rasa macam nak pindah je.

Atau dia admire sangat dengan Tam ni?
Atau dia rasa la kan, kalau Tam sorang yang rajin dekat rumah, nanti jatuh saham dia kot.
Buat apa ada perangai macam tu? Mak mentua tahu ke?

Kalau Tam tak ada kat rumah, dia mana ada rajin macam Tam ada.
Agaknya dia malu nak bergayut kalau Tam ada kot.
Agaknya dia kalau tak sapu sampah time Tam ada kat rumah, dia rasa tercabar dengan Tam kot.
Kalau Tam tak ada, dia tengok tv sungguh-sungguh, mengumpat pun sungguh-sungguh.
Tam pasang CCTV kat rumah, tahu.
Miera Liyana adalah copycat. Meowww.

Ini Koko, bukan Miera Liyana.

30 comments:

  1. kemain cerita pasal kucing~keh keh~~

    ReplyDelete
  2. @bujal

    aha~bukan kucing. Tapi perangai macam kucing

    ReplyDelete
  3. ai follow yu...

    jom follow ai plaksss

    ^_"

    ReplyDelete
  4. perangai macam kucing?? mesti manja. ekekee

    ReplyDelete
  5. @hanaahmad

    ewww, tak suka perangai dia.
    buwek

    haha-haha

    ReplyDelete
  6. ishhhhhhh oshhhhh kucing dia cute mcm dia ler mmmioowwwwwwwwww

    ReplyDelete
  7. @waqheh

    kucing ikot muka gue le.
    ...atau muka gue ikut muka kucing

    ReplyDelete
  8. apa kata halau sahaja...kata tak suka...hehe

    ReplyDelete
  9. INi kucing bandar ni... berak dalam kotak pasir

    ReplyDelete
  10. @daddy

    bukan kucing la, oranggg

    ReplyDelete
  11. @uncle

    koko dalam gambar tu kucing kampung, berak merata-rata...

    ReplyDelete
  12. haha~ nama kucing tableyblah! :p

    ReplyDelete
  13. asal tam tak ikut pergi berak sekali ?

    ReplyDelete
  14. kemain lg ayt die,.miera liyana oit,.ehe,..emo emo,rupenyer cite sal kucing jep,.kui3,..malumalu kucing,.

    ReplyDelete
  15. klu perangai cm kucing,mmg i geli la..haha

    ReplyDelete
  16. jgn bertukar tukar pasangan mcm kucing sudah la yer...hehe

    ReplyDelete
  17. @gadis bunga

    Nama kucing itu KOKO.
    hehe

    ReplyDelete
  18. @anon

    kamu anon yg carut tu kan memang suka komen mcmtu

    ReplyDelete
  19. @cik nurul

    bukan pasal kucing.
    memang kalau faham betul-betul, pasal hosmet tu

    ReplyDelete
  20. @sifu im

    ada la sikit perangai mcm kucing dalam diri hosmet tersebut

    ReplyDelete
  21. @papa mifz

    perghhh
    memang tak harap-harapnya

    ReplyDelete
  22. ko ni betul buat cik ina geram ingat cite pasal ko, mana tahu kat umah mak panggilan manja tam. tam tin tun ko ni.ekekek.

    ReplyDelete
  23. @cik ina

    cik ina, percayalah, itu bukan pasal kucing tapi pasal hosmet. dan Tam itu bukan panggilan manja saya. cuma dalam belog je guna Tam.

    Tam - Hitam.

    ReplyDelete
  24. aku faham dah. mesti housemate kau kan? ekekeke. aku pun mengalami situasi yg sama dgn ko kot. sakit hati sampai rasa nak pindah. huhu

    ReplyDelete
  25. eh, dah sah2 tajuk hosmet puaka. wakakaka

    ReplyDelete
  26. @hanaahmad

    pandai kamu.
    yep. kadang-kadang perangai 'mate' ni buat sesak lubang idung je kan.

    *jenis yg copycat.

    ReplyDelete
  27. @hana

    sah. memang sah puaka dia.

    ReplyDelete
  28. cinabeng punya tam, la kenapa tak cakap, kalau tahu tadi bukan kucing, kaw kaw dah maki.

    ReplyDelete
  29. @cik ina

    kak, yg dimaksudkan di atas ialah "Miera Liyana".
    kah kah kah

    **cik ina kelakar

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?