Ikut Belakang

Tuesday, August 23, 2011

Jurnal Puasa V

Walaupun shaitonirrojim, jin dan berbagai lagi telah dirantai dan dibelenggu,
tapi bisikan mereka dikejauhan tetap menusuk telinga manusia,
menghasut manusia yang imannya serapuh kulit popia.

Bisikan mereka umpama lagu raya yang dimainkan selepas 15 hari puasa.
Umpamanya mereka suruh makan, minum, maksiat, dusta dan segalanya.
Rasukan mereka sentiasa ditiupkan ke telinga kita.

Walau tak puasa pun mereka secara rakus merasuk,
apatah lagi di bulan puasa yang akan diuji berbagai cara.

(Sebenarnya aku rasa sungguh dahaga hari ini. Sungguh-sungguh dahaga)

30 comments:

  1. lerrrr..kan lu ada headfon yg lu gtau dulu..pakai ler ttup telinga tamau bg dgr bisikan jin dan syaitonnnnn...

    ReplyDelete
  2. Pakai hedfon nanti mata terbayang-bayang makanan.

    hehe

    ReplyDelete
  3. ahhhh~~~~

    *minum koka kola

    keh keh~~

    ReplyDelete
  4. @bujal

    tak baik tahu menghasut saya yang baik hati ni

    ReplyDelete
  5. sila lepok setan2 kecik di sekeliling kamu. hiyah!

    dill.

    ReplyDelete
  6. sedapnya merapuh kulit popia :')
    saja ja satan tu

    ReplyDelete
  7. senipis baju perempuan di pasar ramadhan

    ReplyDelete
  8. @dill

    kena kuat kalau nak berhadapan dgn satan tu.
    *macam sedap pulak ala-ala "santan".

    ReplyDelete
  9. @amna

    popia memang sedap. rapuh yg basah punya. yg popia kering, keras.

    Thx Amna

    ReplyDelete
  10. @pembaris

    setuju. nipis-nipis tapi lebih mahal.
    *sigh*

    ReplyDelete
  11. kalau dah dahaga sangat minum je. nampak tak tanduk kat atas kepala cik ina. ha ha ha

    ReplyDelete
  12. @cik ina

    ikutkan tanduk yg lagi besar atas pala saya memang nak minum.

    keh keh keh.
    perangai kalah budak kecik

    ReplyDelete
  13. Ooo... itu saja motifnya..

    He..he..he.... pandai betul laaa....

    ReplyDelete
  14. kat kepala cik ina ada tanduk... (harap maklom)

    ReplyDelete
  15. aku pon lapor lain mcm hari nih.hu3

    ReplyDelete
  16. ini tengok kepala paip pun geram....haha!

    ReplyDelete
  17. @wuming

    itulah motifnya...hehe

    ReplyDelete
  18. @uncle

    saya nampak tanduk berpindah ke atas pala uncle pulak

    ReplyDelete
  19. @ aleen aiden

    hujung-hujung ni memang menduga betul kan

    ReplyDelete
  20. @daddy

    meh kita togak air kat kepala paip. kah kah kah

    ReplyDelete
  21. Hi...
    Saya seorang ahli blog anda dan saya mahu anda datang ke blog saya ke blog saya, saya akan gembira jika anda ingin membawa keahlian
    Anda boleh membaca Blog saya dalam Bahasa Hindi dan diterjemahkan ke Malaysia dari jalan yang saya akan membaca puisi atau karangan
    Dan saya menganggap tiga pilihan saya (3) kursus di Blags Ayengen

    Pls come my blags
    MITRA-MADHUR
    MADHUR VAANI
    BINDAAS_BAATEN

    ReplyDelete
  22. popia kering pun sedap, tpi kena makan panas2 baru boom!

    ReplyDelete
  23. Salam Aidilfitri, maaf zahir & batin, eLL

    ReplyDelete
  24. @amna

    utk yang punyai gigi dan kesabaran yg kuat boleh makan popia kering. keh keh keh

    ReplyDelete
  25. @umie

    haha. air kosong di bulan pose macam air coke sejuk rasanya...

    ReplyDelete
  26. @uncle

    uncle, selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin...
    *sayu*

    ReplyDelete
  27. @cik rina betty

    *memang hausss

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?