Ikut Belakang

Wednesday, August 17, 2011

Kuih Raya

Akak-akak, abang-abang,
kalau jual kuih raya tolong jangan paksa saya beli.

Saya tak suka paksa-paksa ni.
Nanti tak ikhlas beli, sakit perut pula nanti.

Cukuplah telefon sekali sahaja,
kalau hati saya berkenan, saya orderlah ye.

Tak cukup dengan telefon, emel, YM msger, apa kak?
Naik berbulu pulak saya nak melayan.
Padahal jual kuih *** (dirahsiakan nama kuihnya) je pun kak.

Ok, saya dah beli. 
Sila jangan ganggu saya lagi.

Mula-mula niat memang nak tolong menolong kawan
tapi kalau paksa memaksa, tak ada maknanya lagi.

24 comments:

  1. hahaha..ade gak er yg memaksa??

    nampak sangat nk cepat kaya

    ReplyDelete
  2. @IM

    ada yg paksa.
    Telefon, emel, ym segala.

    ReplyDelete
  3. salah etika jual beli dorang nih...mana leh pakso2...

    ReplyDelete
  4. amboih,siap ym emel bagai.bersungguh betul.hu3

    ReplyDelete
  5. dah kerja gomen,memang ah kena terlibat dengan benda2 macam ni

    ReplyDelete
  6. Serba salah la ell... =_="
    tapi terbeli jua akhirnya...

    ReplyDelete
  7. beskot raya pun mau paksa beli ke? adeh

    dill.

    ReplyDelete
  8. jual kuih raya pun boleh paksa-paksa. cik ina tak cam tu, letak je ko nak beli tak nak beli sudah, tak de test test. nampak tak penjual kuih berlagak. kah kah

    ReplyDelete
  9. betol lah orang kata... kat opis gomen lebih meriah jual kuih raya banding dengan jalan masjid india...?

    ReplyDelete
  10. aku awal2 dah dipesan untuk tidak membeli kuih raya sebab mak dah borong dulu. ekekee

    ReplyDelete
  11. @papa

    penat den nak menolak.
    last-last terperangkap jugak

    ReplyDelete
  12. @aleen aiden

    memang bersungguh.
    nampak sangat takdo orang nak beli ngn dia

    ReplyDelete
  13. @pembaris

    org gomen ni ramai biznezman.
    nak tak nak, turut terlibat

    ReplyDelete
  14. @reen

    serba salah kan.
    tapi cara dia tak kena la.
    tobat tak nak amik dah pasni

    ReplyDelete
  15. @dill

    tahla. biskot je kan. kalo sedap, tak payah paksa, orang akan beli juga.
    thx dill.

    ReplyDelete
  16. @cik ina

    betul cik ina.
    kalau dah berkenan, terus la beli.
    hanya Johari kenal Maniam.
    ecece.
    Saya suka biskot dan masakan cik ina.
    *pasang impian nak beli jgk satu hr nanti

    ReplyDelete
  17. @uncle

    huih, memang meriah.
    segala benda ada, tak payah pergi sogo ke, masjid india ke.

    macam-macam ada

    ReplyDelete
  18. @hana ahmad

    bestla. aku pun tak banyak kuih nak dibeli.
    malas la berbondong-bondong bawak naik bas.
    beli je kat kampung.

    ReplyDelete
  19. raya lagi dua minggu sempat lagi ke nak order kuih raya.. uhuhu

    ReplyDelete
  20. @en_me

    tak order kot.
    main beli jelah dekat pasaraya.
    hahaha

    *lagi suka kerepek

    ReplyDelete
  21. ala beli je ler...lepastu buat segmen kuih FREE... apalah susah sangat....hehehehhheeeee!

    ReplyDelete
  22. @daddy

    a'ah kan. tips bijak.
    keh keh keh.
    nak membayar tu tak berbaloi pulak.

    ReplyDelete
  23. ada juga yg mcm tu eh...

    * kita order 1 jenis kuih je...
    mls nak order bebyk... takut tak habis mkn ~

    ReplyDelete
  24. @manje

    manje, tak order utk orang datang beraya ke

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?