Ikut Belakang

Monday, August 15, 2011

Tak Ada Tajuk II

Agaknya semua orang awam tak suka staf gomen.
Standard makcik-makcik. 
Tak pandai melawa. Mulut puaka.
Ada yang cakap staf gomen punggung lebar.
Mana tak lebar, makan 4 kali sehari kat opis.
Makan sambil duduk kat kerusi ada roda yang boleh pusing-pusing tu.

Bukan wilcha tapi yang biasa tu kalau rasa macam punggung malas sangat boleh slide je kan.
Bila makan duduk, angkat telefon kat meja sebelah tu slide je ngan kerusi, makanan stay dekat perut.
Hasilnya perut banyak lipatan. Banyak spare. Lemak tersayang. 
Bila sudah naik lemak, sayang pulak tu kat lemak tu. Saya sayang lemak saya.

Kalau bukan bulan puasa, orang awam menyirap je dekat staf gomen.
Beli makanan pukul 9.00 pagi. 9.30 pagi pun belum ada kat meja lagi.
(Selamat aku sebab bukan duduk kaunter).
Kalau bulan puasa, lambat juga buat kerja sebab buat kerja lain iaitu "ukur meja".
Best wooo ukur meja.

Bonus? Malas nak cakap.
Banyak sangat kot.

 Nasi goreng sardin the best ever. Basi dah ni.
Kat kedai Mamak Kafe Opis pun ada.

 Durian? No.
Rambutan la best. Sekarang buah tak berapa menjadi kat kampung.

Buah menyalak.

Tweet : Kamu tidak suka berurusan dengan Jabatan Kerajaan? Kenapa?

12 comments:

  1. nasi goreng sardin tu sgt menggoda.. :)nasi goreng sardin tu sgt menggoda.. :)

    ReplyDelete
  2. kamu staf gomen ek? suke la tu dpt bonus..nasi gorang sardin?? bak sini nak test rasa...

    ReplyDelete
  3. bukan tak suka dorang tu kekadang tak boleh buat keja lebih, banyak kali gak cik ina terkena muncung dorang panjang sedepa. bukan ell, tau cik ina tahu ell baik.

    ReplyDelete
  4. @whoopz

    saya tahu kamu tergoda
    :P

    ReplyDelete
  5. @waqheh

    ye saya. tak suka sebab sikit. lu lagi banyak kan. bak sini nak bonus sikit

    ReplyDelete
  6. @cik ina

    standard la cik ina, biasa 'org lama' gomen ni angin taufan.
    kalau saya pergi ke jabatan gomen yg lain pun naik emo dengan dorang.
    keja tak ikhlas.

    ReplyDelete
  7. sedapnyer.. huuu..=)

    sy syg awak.?
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

    ReplyDelete
  8. @L

    puasa-puasa ni memang semua sedap

    ReplyDelete
  9. ell..dulu pun baik dh..cuma nakal zaman remaja mmbesar keh keh..

    ReplyDelete
  10. @waqheh

    nasib baik kamu tidak terbabas
    macam geng-geng dangerous yg lain

    rasanya semua org nakal kot dulu

    ReplyDelete
  11. Mana ada staf gomen semua stok makcik-makcik... Kat mahkamah jalan duta tu ada yang cun...!

    uncle takde masalah dengan staf gomen.... nak-nak bila miting dengan gomen, mesti ada karipap / roti jala / popia....

    ReplyDelete
  12. @uncle

    hah? yang cun uncle?
    sape la yg cun towww
    tapi kat sini takdo jejaka lah.
    tak boleh cuci mata

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?