Ikut Belakang

Friday, November 25, 2011

Memetik Roselle




Aktiviti balik kampung di Kuala Lipis, Pahang.
Patinya boleh buat jem atau jus.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH
SELAMAT BERCUTI
SELAMAT BERGEMBIRA
 
Saya nak pergi perarakan Ambang Maal Hijrah Sabtu ni.
^_^
Apa azam tahun baru korang?

32 comments:

  1. Sedap tak jem roselle tu? :)

    Kakcik

    ReplyDelete
  2. @bujal

    setakat ini tak pernah makan begitu sahaja,
    macam tak sedap je

    ReplyDelete
  3. Eh...kmpg awak kat ne? Smlm entry awak kat sawah padi kan?

    ReplyDelete
  4. roselle sedap buat air :) kat umah biase buat

    ReplyDelete
  5. @kakcik

    sedap kakcik, masam sikit

    ReplyDelete
  6. @kak fara

    kampung saya kat kuala lipis.
    sawah bendang tu kampung suami di tanjung karang

    ReplyDelete
  7. @ihsan arifin

    owh, tapi rasanya masam-masam sikit kan?

    ReplyDelete
  8. Roselle..tak pernah dgr pun b4 nih..huhu

    ReplyDelete
  9. ehhhhhhh! mak sedara sye ade company roselle kat malaysia ! hihihihihi,

    ReplyDelete
  10. roselle ni hapa pulak?

    buah import ni...

    ReplyDelete
  11. cik ina tak pernah lagi minum jus rosel ni, time kecik dulu suka petik buah rosel orang, makan cam tu je, rasanya masam manis.

    ReplyDelete
  12. tanam eh!hee

    dlu kat kg ada jga tanam..

    buat jus rosselle sedappp..

    ReplyDelete
  13. sedapnyer.. h8uhuhu
    salam maal hijrah..=)

    jom baca kejap..=)

    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

    ReplyDelete
  14. rosalle :)
    huhuhu, pernh mkn jem dia..
    k.lipis kt area mne?

    ReplyDelete
  15. @zaza

    woahhh
    maknanya zaza memang hari-hari minum jus roselle

    ReplyDelete
  16. @uncle

    errr. tahla uncle. tak tahu nama kampung roselle ni ape. keh keh keh

    ReplyDelete
  17. @cik ina

    tak pernah makan rosel macam tu je cik ina.
    yang jus pun masam
    keh keh keh

    ReplyDelete
  18. @daddy

    memang sedap, masam-masam manis

    ReplyDelete
  19. @L

    salam maal hijrah,
    roselle sedap dibuat jus

    ReplyDelete
  20. @Amna

    ahaks.
    Kuala Lipis area Merapoh, amna

    ReplyDelete
  21. eh bestnya! akak suka air roselle dan jemnya..

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?