Ikut Belakang

Tuesday, May 8, 2012

Cakap-Cakap Biasa

Keh keh keh. Banyak hari tak update konon-konon macam busy la kan. Tetiba terkekeh pulak awal-awal kenapa entah. Hari ini terkekeh sebab terlebih gula kot. Sebenarnya menahan perut yang tengah cramp. Pastu kaki seram sejuk. Haippp, bukan hamil tapi PMS. Tengah mengalami sindrom. Baca-baca blog blogger yang baru kawin pastu dah mengandung (tengah mengandung) memang kagum dengan dorang la. Aku niha mengandung jugak tapi mengandungi lemak yang berlebihan. Bila orang tengok lagaknya macam aku preknen anak kembar tapi itu ilusi optik sahaja. Badan kembang, semuanya kembang sampai suami ceria dan kagum gila dengan perubahan wujudnya banyak lipatan-lipatan lemak. Dia sangka aku mengandung tapi kesian, rezeki belum ada. Tiap-tiap hari tanya ada perubahan ke tak, ada loya-loya muntah-muntah ke? Belum lagi, alalalala janganla nangis.

Kadang bila tak sangkut, sedih jugak la, ofkos pas kahwin memang nak baby kan. Tapi sekarang lagi sedih sebab aku tergemuk kot. Gemuk yang tiada hasil melainkan lemak semata-mata. Suami cakap okaylah gemuk sebab body bersedia nak alami perubahan (hamil), kot. Kadang-kadang aku alami perubahan macam orang mengandung, asik lapar, pening-pening sikit, moody takyah kira la, pastu cepat mengah sebab perut buncit kot jadi aku selalu imagine macam penat-penat ada baby kat dalam. Haha. Itu itu cara berkesan mintak simpati suami sebab aku akan cakap "Lapar sebab baby nak makan".  

Mak aku pulak awal-awal dulu asyik menanya pasal cucu tapi disebabkan kami terliwat terlewat dan belum ada rezeki, alih-alih kakak ipar pulak yang confirm preggy, mak aku pun stop tanya kitorang lagi dah sebab cucu sulong ondaway. Sian kitorang. Takpe, aku anak no. 3 jadi cucu delivery nanti pun lambat sikit la, bagi peluang abang dan kakak beratur ikut seniority.

Bulan 9 ni Insya Allah capai setahun la umur perkahwinan kami. Agak-agak la, kalau situasi aku yang lambat (sekarang) belum lagi preggy, aku nak kena pergi berurut ke apa? Ke/atau "ala baru lagi kahwin, tunggu la 3-4 tahun kalau belum mengandung baru pergi usaha?"

Cemane? Cemane? Ada idea tak?

Tweet : Emosi

14 comments:

  1. relaks² je lah dulu... eh tetiba menjawab. malu sekiranya soalan anda hanya berbentuk hypothetical, ngehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh keh keh. ala, takpe tak kisah. memang kita suka orang jawab sebab entri ni memang nak kena ada jawapan. Eh.

      Delete
  2. Takpe...kayuh slow2. Hehehehehehe. Mst ade rezeki punye tu! Caiyok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, sedang berusaha kayuh. Haha. Insya Allah mudah-mudahan rezeki lebih murah

      Delete
  3. hye..akak tgh rajin blog walking..jupe blog awk..ala, nk ngurut bile2 pun bole dik..ade rezki, lekat..tade rezki, bdn pun sehat sbb lemak dah terbahagi sama rata..ngeh3..insya Allah, Allah tau bile adik dh bsedia utk ada baby..buat masa nih, sile honeymoon puas2.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ngurut tapi takut kak. wakakakak. Betul kak Allah tahu bila time sesuai saya ready nak ada baby. Setuju. Hehe

      Delete
  4. Ala... belum pun setahun. InsyaAllah, akan ada rezeki nanti tu. Berusaha dan berdoalah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, yeke Kakcik. Lega sikit dengar. Insya Allah ada rezeki menyusul kan.

      Delete
  5. usaha tangga kejayaan kak :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lif atau eskalator tak Samad? Hehe

      Delete
  6. Setahun ulang tahun pkahwinan pasti bnyk suka dan duka nya kan. Smoga kekal bbahagia ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah belum setahun tapi Allah sudah beri kami nikmat dan rezeki yang orang lain tak sempat rasa. Syukur, kebahagiaan kami dengan cara yang lain

      Delete
  7. Belum ada rezeki eLl lg le tu,xpe berusaha lg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye kak. Insya Allah ada rezeki cuma Allah tak bagi je lagi.

      Delete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?