Ikut Belakang

Monday, June 18, 2012

Cerita Jerebu

Dari Level 14, Vista Angkasa, KL
Jumaat, 15/06/2012

 Jerebu, Tanjung Karang, Selangor.
16/06/2012
bukan Jelebu, Negeri Sembilan


Sekarang ni musim bakar jerami/sawah sebab dah habis musim menuai. Jadi, puncanya dari negara kita juga. Mungkin negara jiran pun menyumbang kepada kualiti udara tercemar yang dialami sekarang. Daripada kita tuding-tuding jari, apa salahnya kita fikir satu solusi untuk setelkan pembakaran secara terbuka. No heart feelings ok.

Tiba-tiba saya jadi formal. Mungkin otak banyak asap~Mungkin sebab hari ni Isnin~
Cuba cek dalam hidung masing-masing, kot-kot la ada jelaga?




12 comments:

  1. yes..sekarang musim menuai..banyak pembakaran padi..tapi nak buat macam mana kan..tu dah satu cara penanaman padi tu juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, tapi nak kena ada jugak sistem kan.

      Delete
  2. Jelaga takde. Tp bulu idung berseranggah ngan taik idung tu mungkin. Wahahahahahahahahah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahahahahaha, cer cek tu hitam jari.

      Delete
  3. Jerebu , jerebu...kepala pun dah sakit ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, nak kena minum air masak banyak2.

      Delete
  4. kdg sy bersyukur juga duk johor ni..jarang ada jerebu..tp cuaca mmg panas sgt sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertuahnya akak. kat KL ni jerebu teruk

      Delete
  5. kuat gak ek jerebu..sini pun ada kuat jugak minggu lepas..minggu ni dah ok dah..

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?