Ikut Belakang

Friday, August 3, 2012

Hujung Minggu Yang Terisi V


Minggu lepas, hari Ahad. Kami berdua pergi jalan-jalan di waktu pagi. Lepas buka puasa hari Sabtu dengan nasi kerabu, aku balik ke rumah FMIL dan tido kat sana. Sebab dah janji dengan suami nak tolong dia buat bumbung untuk rumah bunnies kami. Tolong hulur dan susun zink kat atas alang, tolong hulur skru, pegang tangga, dan segala kerja yang di-sub-kan. Pukul 10malam lebih start bertukang. Sampai la ke pukul 3 pagi. Lepas tu, terus masak nasi, perap ayam nak goreng, goreng sayur. Pukul 4.30 la time tu, suami terus mengulit bunnies, sayang benar dengan bunniesnya. Ayam belum goreng lagi sebab nak makan yang panas-panas sahur nanti. Pas sahur aku terlelap 15minit sebelum solat Subuh. 

Pas subuh barulah kami gerak ke rumah di Kuala Selangor. Dalam perjalanan, singgah di Taman Alam dan Taman Ikan Air Tawar. Area Bukit Melawati. Kami dah naik Bukit Melawati, yang banyak cuma kera dan lotong je. Macam-macam jenis. Benda lain takde.

Lebih kurang kol 9 pagi, kami dah terpacak depan pintu masuk Taman Ikan Air Tawar. Jaga pun belum sampai. Ikutkan kena amik pass, tak kena bayar kot. Sikit je ikannya. Takde yang menarik hati tiada memikat. Jalan-jalan tengok burung. Nyamuk la banyak sebab ke dalam hutan sikit.

Tu je pun. Nak masuk Taman Alam, tengah ada construction pulak gayanya. Pastu terfikir, mungkin yang banyak hanyalah nyamuk kot. Tak dihirau bulan pose, tetap nak nyedut jugak. Pastu tu terus balik rumah, tido. Nyenyak betul tido… kroh-kroh. Kalau kena baling mercun pun tak sedar nih. Bukak pose ngan spageti lagi. Haha.

Dan malam Ahad tu jugak kena balik KL semula, esok kerja. Adoi. Pukul 2.00 pagi sampai di rumah. Wuuuuuuu 

Tataplah gambar kat bawah, nescaya tidak batal posenyamu...





 burung Kuang


 spesis Merak

Rio kaler kuning
 
Yang boleh dikira okay pun hanya kolam teratai ni ha, memang cantik. Bawahnya pokok kiambang dah macam hamparan permaidani. Teringat lagu Permaidani, Aris Ariwatan syahdu je kalau dengar di bulan pose ni kan.

Besar bapak
 









18 comments:

  1. selalu jugak naik bukit melawati tu..tapi tak pernah lagi la pergi tempat ikan, burung semua tu...

    ReplyDelete
  2. Masa kakcik naik ke Bukit Melawati beberapa minggu lepas, seekor spesis monyet pun takde!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aritu, sampai ke masjid kat sebelah tu monyet bersiar-siar.... hehe

      Delete
  3. Tengah berdua2an ni sila2kan berjenjalan cenggini yer.. tak boring.. Hish!!.. Pose2 nih korang tak letih ke?.. Kalo akak nih.. mau esoknya amik EL.. keletihan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi, balik tu memang takyah cakap la, kaki cramp. haha. terus tidoooo je.

      Delete
  4. ala mane gmbr bunnies ngan kandang???

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, dah penat lenkali la amik gambarnya

      Delete
  5. Kuala Selangor ni saya tak pernah sampai..walaupun sekarang rumah kat shah alam je pun! haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, saya pun berapa tempat je pergi. len-len kalo tanya, taktau pun...

      Delete
  6. cop..kat atas Bkt Melawati tu ada org main paragliding kan?

    ReplyDelete
  7. rajinnya jenjalan kat tmn ikan hehe


    sygnya kat bunnies tu..siap wat rumah dia..nnt jgn makan tau bunnies tu hehe

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?