Ikut Belakang

Thursday, October 18, 2012

Kolam Ikan

Apa khabar? Saya sihat. Blog je tidak sihat. Heuheuheu. Justeru untuk cover semula, kita tengok gambar ye. Minggu lepas kan kami berdua kosongkan kolam ikan tilapia dan kolam ikan keli. Dekat 30+ la ikan tilapia hitam dan merah, buat lauk. Keli dekat 20+ kot. Lepas ini husben cakap dia nak ternak keli organik pulak. Bagi makan sayur je. Sebab kan hari tu kami dah ternak kangkung sekali. Biarla keli makan kangkung kan.

 Pasni husben cakap tak payah bela tilapia sebab dorang tu tak besar-besar. Ini dah bela 2 tahun masih cenggini bantut. Tempat tak sesuai katanya, mesti kolam simen atau tanah. Kami bela dalam politank je.

 Goreng pun sodap ni ha

 COMEL GILER KANNNNNNNNN. ADOI COMELNYA

Alhamdulillah ikan-ikan yang kami bela semuanya untuk makanan kami, takde pun nak jual atau bisnes. Impian tu ada, insya allah. Kalau ada kudrat dan masa juga izinNya nanti boleh bukak bisnes besar-besaran kan. Kalau ada kawan-kawan yang nak merasa ikan ni, kami bagi je sebab banyak jugak ni.

7 comments:

  1. Ikan stress.. pusing2 dh sampai dinding.. tu tak besar2 tu.. hi3x

    ReplyDelete
  2. bestnyer ikan bela sendiri kirim kat KA sikit

    ReplyDelete
  3. besh tu!
    agak agak boring,
    buleh panching kat kolam sendiri,
    sure dapat ikan :D muahahahahah

    ReplyDelete
  4. yummyyhh..sedap tu..saya memang suka makan ikan..:)

    ReplyDelete
  5. bestnyer.. goreng berlada sedap nih...

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?