Ikut Belakang

Monday, November 19, 2012

Struggle

Salam hijrah 1434. Panjang cuti daaa. Cuti panjang sampai jadi lemau. Ahad je menangis mengenangkan nak datang kerja di KL sorang-sorang. Jumaat je happy tapi Ahad menangis lagi. Payah.

Anak Si Abu yang tinggal lagi dua tu dah mati. Tak panjang umur. Takpelah, first time kan. Belum pandai nak jaga baby lagi Si Abu ni. Lain kali kerja keras lagi tau Abu. Struggle Abu, struggle.

Bermula hari ini dan selama beberapa hari lagi, adik bongsu aku kesayangan aku sepanjang hayat akan menghadapi peperiksaan STPM. Risau pulak aku. Kesian dia. Eh apa pulak nak kesian, sepatutnya aku bangga. Bangga nih sampai kembang lubang hidung. Adikku yang terrer giler. Lagi terrer daripada aku. SPM aritu 7A, dia cakap dia bagi sorang satu kepada ahli keluarga. Bagus dik, jadilah adiwira kepada keluarga kita. Struggle Dik, struggle.

Adik.
Hari ini macam tak habis lagi lemaunya. Kuatkan semangat untuk datang kerja. Hari-hari lemau payah, parah. Struggle. Hari ini pakai biru, semoga terus blue semangatnya.

Ukur meja, ukur meja. Krohhh...

10 comments:

  1. Hari ni, sy tak blue. Tapi black. Hahahahah! Ok. Serius. Hari ni sy tak blue sbb sy dah janji dgn anak sy. Huuu~

    ReplyDelete
  2. Langkah Adik yang seterusnya pasti lebih cemerlang gemilang dan terbilang. :)

    ReplyDelete
  3. kena rajin kerja demi rabbit! hahaha

    ReplyDelete
  4. Semoga berjaya buat adik Ell....

    ReplyDelete
  5. kak siapa yg duk bersimpuh sopan tu kak? kirim salam la eh. haha. semoga tahun ni lebih baik dari yg lepas kak

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?