Ikut Belakang

Monday, June 24, 2013

Oksigen

Koih koih. Ada batuk-batuk tak kawan-kawan?
Sakit kepala dah ni.
Jerebu sampai masuk dalam opis.
Dari opis biasanya boleh nampak "Segambut", sekarang tiada lagi.
Lemas dah.
Tadi ekon kat opis mati secara tiba-tiba,
tunggu jugak pengumuman kot-kot boleh balik awal.
Hampeh la.
Kat tempat tinggal aku dua hari kakak cleaner duk bakor sampah.
Saje dia nak menyumbangkan menjerebukan lagi udara Malaysia ni.
Sampaikan Menara TM tu dah tak nampak rupa.
Sebelum ni aku duk tercongok nengok skrin layar besar yang dipancar ke bangunan TM tu tapi semalam dan dua tiga hari lepas memang nampak asap je.
Saje je nengok iklan TM tu sebab TV pinjam hosmet punya.
Lagipun takde beza, tengok program TV pun lebih banyak iklan. Lebih baik tengok iklan terus.
At least, kita tahu iklan TM tu ialah iklan TM.
Daripada iklan yang takde motif dan tak faham langsung idea dan konsep yang nak diketengahkan.
Apakah motif entri ini?
Jerebukah. TMkah. Iklankah. TVkah.



Motif gambar ini ialah-
Dua-dua ni adik-beradik. 
Bezanya tahi lalat dia besar bas kat dagu. 
Tahi hidung lalat kat hidungku takdelah besar macam lalat dia.
Errr, hidung besar tu trademark.
Jangan plak tanya mana satu tuan blog.

23 comments:

  1. mana satu tuan blog haaaaa?

    wakakakakaka...

    saya sendiri terkesan dgn jerebu kali ni...maybe sebab dah tua...bahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah la yg mana...
      jerebu ni membawa seribu satu "perubahan". haha

      Delete
  2. ooo cerita pasal tahi lalat rupanya :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah, nape tah panggil tahi lalat?

      Delete
  3. ell.. mari makan abc. siapa pemilik idung tu? (nak jugak tanya)

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh sedap plak abc, bak sikit.
      kalo idung besar tu, tuan blog la

      Delete
  4. orang kenal lah mana satu tuan blog...walaupun dlm jerebu yg tebal mencecah 900 ipu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam jerebu 900 IPU, lubang idung dah penuh asap... haha. itam je dindingnya

      Delete
  5. pasal oksigen kot sebab tajuk kau tu. keh keh keh

    Aku rasa tuan blog yg bertudung coklat. betul x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sebenarnya nak tengok ko, sebab tak pernah tengok @ jumpa gambar ko pun

      Delete
  6. tuan tanah yang bertudung cekelat tu.. ;)
    dua-dua lawa.. ;)

    ReplyDelete
  7. yup, memang banyak iklan pun kat tv.. ceritanya sekejap je..
    nak tanya jugak2 : mana satuan blog?.. hahaha(walau dah tahu jawapannya)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tau, tak nak jawab arrr. hehe

      Delete
  8. Alhamdulillah jerebu dah berkurang..
    Tahi lalat? Sy ada kt hidung,hehe

    ReplyDelete
  9. tmpt akk dah berkurangan .. alhamdulillah

    aah lah dikk wajah seakan kembar ;)

    ReplyDelete
  10. ipu dah menurun. alhamdulillah..dapat la hirup udara yang lebih baik kualitinya..dan dah boleh tengok iklan tm tu semula...hehe....

    tetap nak tanya...mana satu tuan punya blog..??

    ReplyDelete

Sharing is Caring,
Comment is Romance,
EH?